14. listopadu 2017

Kam v Olomouci

Když bydlíte v centru města jako je Olomouc, máte skoro jistotu, že se o víkendu bude něco dít. A když ještě vyjde Martin na sobotu, je jasno. Letos i počasí vyšlo, i když u posledního vzorku už byla docela zima...

Byli jste taky ochutnat Svatomartinská vína? Chystáte se na Vánoční trhy do Olomouce? Pokud ano a nevíte kam na punč, vřele doporučuju Olopunč, který najdete na Dolním náměstí 34 ve dvoře domu, dole pod kluzištěm. Začínají 17.11. a věřím, že bude stejně dobrý jako loni, navíc letos můžete punč dostat do keramického hrníčku (oproti záloze nebo do svého vlastního). Kluziště už funguje ve velkém, takže brusle s sebou nebo si je můžete i půjčit na místě. Já osobně se ale víc těším, jestli v lednu či únoru počasí dovolí, na "kluziště" v parku.

A ještě pro vás mám dva tipy, kam v Olomouci na chutné exotické jídlo.
Na sushi nebo na vietnamské jídlo pravidelně chodíme do CÔDÔ Vietnamese deli & Sushi bar. Jejich závitky bych mohla jíst od rána do večera...
Najděte 5 rozdílů :)
A pro milovníky indické kuchyně nebo pro ty, co mají chuť na něco jiného, doporučuju Taste of India. Indické jídlo jsem vlastně pořádně ochutnala až při naší cestě Malajsií a musím říct, že indická kuchyně je od té doby jedna z mých nejoblíbenějších. Paneer Makhni je naprosto vynikající a česnekový naan z tandoori pece taky.
Navíc se u takových exotických jídel dost často pobavíme, protože když Ondra zariskuje a má chuť experimentovat, přinesou nám většinou něco, co vzbudí pozornost - například to syčí na pánvi tak, že neslyšíte vlastního slova a celá restaurace se okamžitě zaměří na náš stůl. V jedné mexické restauraci v Americe mu z jídla šlehaly půlmetrové plameny... Ondra je prostě gurmán a umí si vybrat :)
Co vy experimentujete v jídle rádi? Objednali jste si někdy jídlo jen tak, že jste zabořili prst do jídelního lístku aniž byste věděli nebo aspoň tušili, co vám přinesou? :)

8 komentářů:

  1. :D poslední odstaveček mne dost baví, vidím sebe v čínské restauraci, tady v L-poolu, kde je jídelní lístek psaný jen sypaným čajem:)) takže loterie! Jinak chutě máme asi podobné. Čerstvé závitky, ne ty smažené ... mana nebeská. Krásné gastro zážitky;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že tomu čekání, co přinesou, se nic nevyrovná :D A co to teda nakonec bylo? :)

      Vymazat
    2. :) už raději nevím, nechutnalo mi to, rozmočené listy, hadí krky a vajíčko, raději bych ty půlmetrové plameny! :D

      Vymazat
    3. Uuuaaaa :D no někdy to holt nevyjde :)

      Vymazat
  2. V CÔDÔ jsem byla minulý měsíc na sushi poprvé, a až tak nadšená jsem nebyla. :/ Vyšla na nás nějaká podivně vysušená (hehe) rýže a za tu cenu to trochu zamrzí. Ale určitě to mohla být jen hloupá náhoda. :)
    Jinak nosit si na lov punče svůj vlastní hrníček?? Geniální! Snad na to letos pokaždé nezapomenu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Faaakt? Tak to mě mrzí. My tam jsme každej týden, někdy i 2x a zatím všechno super. Ale je pravda, že sushi jsme zatím měli jen jednou, ale bylo vynikající...
      My už jsme docela naučení z vinných akcí, že z domu vycházíme se skleničkou, co kdyby náhodou :D Jsem ráda, že se eliminují jednorázové kelímky a taky to prostě chutná líp :)

      Vymazat
  3. Na experimenty je mistr můj muž, jenže on cokoliv si vybere, je výborné. Já mám při takových akcích smůlu. Takže pravidlo je, že on si vybere a já beru to samé :D Závitky miluju. A nejradši je mám v Banh-mi-ba, dávají k nim výbornou "omáčku" s arašídama a kdo ví s čím ještě. Indickou kuchyni bych chtěla vyzkoušet, už na IG jsem se tě chtěla zeptat, co že to bylo za jídlo. Ukládám si název a vyzkouším. Do Olomouce se chystáme už dlouho, ale zatím nám do toho vždycky vlezou hory a pak je volba jasná ;) Nápad s hrníčkem je super, to bych zavedla hlavně tady v Praze. Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo tohle chlapi prostě umí, u nás je to stejný, skoro vždycky vybere líp :)
      Vůbec paneer mám nejradši (jedná se o sýr v omáčce) a tahle omáčka je rajčatová s kokosovým mlíkem a zázvorem ale třeba špenátová je taky super...
      Chápu, že příroda je lepší, ale jednou vám to určitě vyjde :)

      Vymazat