19. června 2017

Fascinace

Fascinace skutečností
To je název výstavy hyperrealismu, která teď probíhá v Muzeu umění v Olomouci. A musím říct, že ten název je přesný. My jsme opravdu byli fascinovaní, jak skutečně všechno vypadá...
Už dlouho jsme se chystali a jsem ráda, že nám to konečně vyšlo. Byla by škoda tohle promrhat. Do 10.září máte ještě šanci se nechat fascinovat na vlastní oči. Takže pokud budete o prázdninách výletovat a zabrousíte do Olomouce, tuhle výstavu doporučuji. A taky se můžete pobavit nad zlodějem od Davida Černého, který pravidelně (asi v každou celou hodinu?) ručkuje po římse a nadává.
Hrozně se mi líbí ty obrovské formáty!
Portréty jako fotky, papiňák jako "živý" a zátiší s mobilem...




Sponka - a přitom taková blbost :)
Jedna z nejhezčích výstav, na které jsme v MUO byli.

Chcete-li vidět, jak vzniká hyperrealistický obraz, podívejte se na instagram jednoho italského umělce. Z těch videí budete valit bulvy :)

5 komentářů:

  1. no já bych se velmi ráda podívala;) třeba lééto dovolí;) u nás je teď Mucha, tak se vydám za kulturou, jako hrdá vlastenkyně;) kultuře zdar:) Krásné dny:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš to trochu z ruky, uznávám :) Tak ať se Mucha líbí a hezký začátek týdne!

      Vymazat
  2. I když fotorealismus uznávám, je to pro mě jaksi umělecky neuchopitelné. Na výstavu se mi zatím dostat nepodařilo, ale už jsi druhá, kdo to vychvaluje, tak se asi kopnu do zadku. :D
    Třeba mi tam obrazy konečně odpoví na otázku "proč?", a možná je to jen hledání dokonalosti v prstech člověka, hranice možností jakéhosi absolutního Umu.
    Proč jinak kreslit fotku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky nevím, co je vede k tomu kreslit fotku, navíc často dekadentní námět. Ale na vlastní oči je to prostě fascinující :)
      Tak se pak budu těšit na dojmy!

      Vymazat