19. května 2017

Skotsko - zase zpátky na pevnině

Za zmínku jistě stojí i příjemné městečko Portree, které má tento rozkošný přístav. My jsme tudy projížděli směrem do Armadale, odkud jsme se trajektem dostali na zase zpátky na pevninu, do města Mallaing. Ondra mi říkal, že je to přece blbost. Jaká pevnina? Vždyť celé Skotsko je na ostrově. OK, tak tedy na hlavní ostrov :)




Byla to zatím naše nejkratší cesta trajektem - 25 min. Trochu jsme váhali, zda jet po cestě zase zpátky nebo zkusit trajekt. Když si vzpomenu na ty složitosti a zmatek v Kostarice nebo na Azorech, byla tohle pohodička a myslím, že i lepší varianta než po cestě.
V aplikaci, jsme narazili na pláž, označenou jako Beach of the Movie "Local Hero". Neznaje film jsme tam zamířili. Oficiálně jde o Camusdarach Beach u městečka Arisaig. Pláž je to moc hezká, nic moc tu není, ale ve spojení s počasím, jaké nás doprovázelo a s naší lenivou náladou (ta nás taky doprovázela :) ) jsme se tu váleli jako vorvani. Ke shlédnutí filmu Local Hero - komedie/drama z 83. roku jsme se zatím nedostali, ale 72% na ČSFD není špatný...

A všude okolo kvetly žluté keře hlodáše. Škoda, že nejde vyfotit, jak krásně voněly - osvěžující citrusová vůně v kombinaci se špendlíkama (myslím tím slivoň špendlík žlutý, aby si někdo nemyslel, že u šicího stroje blbnu a voní mi špendlíky :) ).


Zastavili jsme i u Glenfinnan viaduktu. Parní lokomotiva sice zrovna neprojížděla, ale my jsme ji viděli v Mallaigu na nádraží.
Spaní pod Ben Nevisem nebyl dobrý nápad, k ránu jsou 4 stupně (pro mě pocitově aspoň -4), ale přežila jsem. Jen jsem měla tak zmrzlé ruce, že jsem ani foťák nebyla schopná udržet :)
Ty panoramata po cestě, no řekněte sami. Opět deja vu z Kalifornie, přispělo k tomu i to, že jsme dokonce dvakrát projížděli kolem požárů...I přes striktní zákaz rozdělávání ohně v přírodě, se tohle děje zřejmě často.
Okolí Loch Lomond je taky krásné a přímo vybízí k turistice, škoda, že my už nemáme čas. Tak příště.
Čas jsme si totiž šetřili ještě na Devil´s Puplit nebo-li Finnich Glen. A dobře jsme udělali. Krásný zelený kaňon, jako z nějakého filmu (co přesně se tu natáčelo nevím). Z pravého břehu se dá sejít až dolů, jsou tu lana a rádoby schody.

Voda je tak neskutečně studená, že jsem měla co dělat, abych nastavila stativ a při cestě zpátky k autu, jsem vůbec necítila prsty v botě. Ale rozhodně to stálo za to. Tohle pohádkové místo doporučuju.

4 komentáře:

  1. Nádhera.
    Domečky v přístavu jsou vážně roztomilé a ten kaňon skoro nevěřím, že fakt někde mají. Fotky jak z National Geographic! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příroda je prostě mocná čarodějka :) Děkuju!

      Vymazat
  2. V Portree jsme se zastavovali při naší první ceste po Skotsku, neodolala jsem a v souvenir shopu si koupila hrnek s ovečkama, mám ho dodnes. Kaňon jsme neviděli, ale teď máme důvod se tam zase vrátit. Skotsko je návykové ;)

    OdpovědětVymazat