16. května 2017

Skotsko - Isle of Skye

Naší první zastávkou na ostrově Skye bylo místo zvané Fairy pools. Je to soustava jezírek s překrásnou tyrkysovou barvou, které tu vytvořila říčka. Ale ani tady jsem se nedočkala příliš sytě zelené.
Je to několika kilometrová procházka, sluníčko svítilo a nebylo se kam schovat. Zároveň ale foukal tak ledový vítr, že jsem nevěděla, jestli je mi zima nebo teplo. Je to oblíbené místo, navíc jsme se sem dostali až v poledne, byl svátek a počasí jako malované, takže jsem čekala hodně turistů a byla jsem ráda, že tu nejsme v hlavní sezónu.












Ve Skotsku jsme samozřejmě museli navštívit destilérku. Je jich tu hodně, ale jedna s nejlepším hodnocením je Talisker Distillery v městečku Carbost. Za 10Ł se můžete zúčastnit prohlídky, kde vám vysvětlí, jak se vlastně whisky vyrábí, jak získává barvu, jak se uskladňuje a na závěr ochutnáte vzorek. Whisky normálně nepiju, ale byla fakt dobrá. V porovnání s výrobou čaje nebo kávy mi to přišlo docela jednoduché. Fotit a natáčet ve výrobě bylo zakázané.


 
Kousek od destilérky je příjemná restaurace The Old Inn, na baru ze dřeva se bujaře popíjela whisky a zahrádka byla přeplněná. Ondra si dal burgera, ale co mělo znamenat to moje jídlo, to teda nevím. Brambory, cizrna, špenát, rýže, sladké rozinky a sépiový megachips? Bon appetit!
A pak to přišlo. Několik kilometrů na sever začaly zelené paloučky plné oveček s jehňátky. Tohle byla moje představa Skotska!










Jeden ze západů slunce jsme strávili na krásném místě Neist Point. Abyste spatřili maják, který zakrývá skála, musíte si z parkoviště trochu popojít.







Tak se nám líbila místní travička na útesech, že jsme se rozhodli postavit tu na noc stan. Nejdřív jsme trochu váhali, protože dost foukalo, ale pak nám vlastně nic jiného nezbylo. K západu slunce jsme si totiž dali pivo a v autě bychom se nevyspali. Naštěstí kolíky vydržely a žádné rogalo se nekonalo. V noci byla zima a budil nás opravdu silný vítr. Dokonce i Ondra spal v ponožkách, teplákách a kukle na hlavě celou noc - to jsem ještě nezažila, většinou spí v trenkách s napůl zapnutým spacákem :)
Ale uznejte, že za ten ranní výhled to stálo!




A všude okolo se volně pohybují ovečky. Na procházku k majáku se nám nechtělo, asi stárnem a lenivíme nebo co :)


4 komentáře:

  1. Nádhera Zito, díky moc za fotky, je to balzám pro oči a oživení vzpomínek. Spaní na divoko bylo nejlepší (i když teplá sprcha v kempu také není k zahození), ale přesně jak píšeš, za to ranní probuzení to stojí. Mám pocit, že Neist Point je snad největrnější místo Skotska ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo a návštěva destilerky je důležitá :)

      Vymazat
    2. No taky to chvilkama vypadalo, že pouštíme draka a ne, že stavíme stan :D Ale zvládli jsme to. A tahle whisky má prý výborný hodnocení a já jako nepijan a nemilovník whisky můžu říct, že mi moc chutnala :)

      Vymazat
    3. My byli v Edradour Distillery a taky potvrzuju, že jak whisky nemůžu ani cítit, tak tato byla lahodná. A jejich smetanový likér taky ;)

      Vymazat