18. dubna 2017

Wroclaw

Wroclaw mě mile překvapila. Možná proto, že jsem neměla žádná očekávání a vlastně jsem si nic nezjišťovala, ani jsem před příjezdem neviděla mapu města...
Historické centrum má krásné budovy, všude je pěší zóna, nebo alespoň nějaké omezení pro auta, takže je centrum velice přívětivé pro chodce a cyklisty, je tu klid a člověk se cítí bezpečně. Taky nevím, čím to bylo, ale ve městě bylo hrozně málo lidí. Buď to bylo počasím, protože zima byla šílená, nebo všichni jeli na Velikonoce pryč, nebo sem prostě nejezdí turisti? Nevím, je to trochu škoda, ale mě to vyhovovalo.







 








Kdo sleduje můj instagram, tak určitě viděl, že jsme neodolali místnímu bikesharingu. Všechny informace najdete zde. Je to jednoduché, i díky tomu, že v centru města je dostupná městská free wifi. Stačí se zaregistrovat, nabít kredit alespoň 10 zl a můžete jet. Prvních 20 min je zdarma, 20 - 40min vás bude stát 2 zl a pak každá další hodina 4 zl. Po městě je rozmístěná síť stanic. Je celkem hustá, ale i tak se nám několikrát stalo, že ve stanicích nebylo dost kol, nebo naopak, že stanice byly plné a my jsme kolo neměli kam vrátit... Musím říct, že některá kola byla pěknej šrot, ale to se prostě u těchto systémů stává - počasí, vandalismus, defekty, těch důvodů je hodně. Rozhodně doporučuju vyzkoušet, město je přehledné, má spoustu bezpečnostních prvků pro cyklisty, pruhy, stezky, cyklopřejezdy, spoustu kvalitních stojanů atd - v tomhle by se většina našich měst měla inspirovat a Olomouc v první řadě. Ale tak pohodlný a stylový kola jako naše růžový rekola to prostě nejsou (musíme se pochválit) :)


"A ze všeho nejhorší jsou trpaslíci..." V širším centru Wroclawi najdete všude možně postavičky trpaslíků. Někde jsem zahlédla informaci, že jich je ve městě přes 300 ks. Mě se nejvíc líbil bagrista, trojice hluchý, slepý a chromý a úplně nejvíc trpaslík, co si osedlal holuba (na okně městského úřadu mezi ochrannými hroty proti holubům - to mi přišlo fakt vtipný).








Ve Wroclawi najdete i skvělý street art. Ericailcane je můj oblíbenec, protože prostě zvířátka... V Lisabonu jsem obdivovala jeho krokodýla a tak jsem hned poznala, kdo je autorem prasátka. Ještě bych někdy ráda viděla na vlastní oči jeho oslíka.
Dalším oblíbencem je BLU. A stejně jako Ericailcane jsem na něj poprvé narazila v Lisboa.

Hodně zajímavým místem je dvůr neonové galerie. Přístupná z ulice Sw. Antoniego 23 a nebo z ulice Ruská 46. Najdete tu neonové nápisy, které v noci svítí. My jsme byli líní a promrzlí (dokonce nás na kole překvapily kroupy), takže jsme se radši váleli a zahřívali v sauně a vířivce, ale večer to musí být teprve paráda.
 









A taky se mi moc líbily krásné květinové stěny od umělce, co si říká Głośny.

A to není zdaleka všechno, jen jsme toho víc nestihli. Pro milovníky street artu doporučuju tuhle stránku, kde je i přehledná mapa.

Dneska je to dlouhý, já vím :) ale ještě poslední informace a to tip na hotel a něco k jídlu. Trochu jsme se rozmazlili a vybrali Hotel Monopol. A vůbec nelitovali, skvělé místo, služby a věřte, že na 5ti hvězdičkovej hotel to nebylo ani moc drahé (např. v Berlíně by podobný hotel stál minimálně 3x víc). Měli jsme největší pokoj, v jakým jsme kdy bydleli (všechna ta okna pod věžičkou a ještě 3 okna vlevo byla naše) a snídaně byly bezkonkurenční.


 


Restaurací je po městě opravdu hodně a to i vegetariánských. Protože polskou kuchyni známe, tak nás moc nelákala (mě vůbec) a tak doporučuju vegetariánskou restauraci Ashima, indickou restauraci Masala a na kafe nebo čaj běžte do Gniazda.

2 komentáře:

  1. Na výlet do Polska? Tak to by mě nikdy nenapadlo, ale fotky příjemně překvapily. Možná se nechám inspirovat, až bude trochu tepleji, a taky se někam vyvezu. :)
    Protože trpaslíci!!! (A přitom taková blbost)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, přitom taková blbost :D
      Jako já můžu jen doporučit, přijemné město (a to podle mě v Polsku moc není zvykem) Pak ještě doporučuju solný důl Wieliczka a Krakow, i když tam jsem toho moc neviděla kvůli davům a to mě tenkrát otrávilo...

      Vymazat