1. března 2017

Bublinky do hlavy

V rámci předsevzetí "užívat si více života" jsem včera vyrazili na degustaci do OpenWine Latino Baru. Je to nový vinný bar v centru Olomouce, kde pracuje náš kamarád. Interiér je podle mě velice povedený a je to moc příjemné místo (nebyli jsme tam poprvé ani naposledy). Něco takového mi v Olomouci docela chybělo.
Degustace pořádají pravidelně (úterky nebo středy) a je nutné rezervovat místo, protože mají téměř vždy plno. Tato degustace byla zaměřena na šumivá vína. Za cenu 290 Kč jsme ochutnali 6 vzorků, což je pro člověka jako já, který bublinky vůbec nepije, až dost. V ceně byly i nachos, mimochodem ty nejlepší, jaký jsem kdy jedla, olivy a mandličky.
Kromě vín, ať už tichých nebo šumivých, se údajně v brzké době chystá i degustace rumů v kombinaci s čokoládou nebo třeba koňaků. Ideální možnost ochutnat to, co byste si normálně nedali.


I Jorge, majitel baru, nám pověděl pár vět. Je to sympatický Chilan s roztomilou češtinou.
 
  Ukázka, jak otevírat a jak naopak neotevírat šumivé víno.
 A na řadu přišla i sabráž!
Nejdříve je nutné oddělat ze švu láhve etiketu a pak jednoduše seknout :) Ba ne, není to tak jednoduché, je potřeba mít tlak v láhvi alespoň 3 atmosféry a dobře vychlazenou láhev. Povede se vám to i s teplejší lahví, ale příjdete o její obsah, který explozí vyteče ven.
 

 To jsme všechno vypili!
A někteří odvážlivci si sabráž vyzkoušeli na vlastní kůži - tomuto se to povedlo na jedničku - čím rovnější řez, tím údajně lépe.
Takže chcete-li vyzkoušet skvělá (jihoamerická) vína, ale třeba i rumy nebo další pochutiny, zajděte. Ale prosím vás nechoďte tam všichni! Nerada bych, aby bylo pořád plno a my neměli kam sednout nebo se nedostali na další degustaci ;)

3 komentáře:

  1. bubli bubli bubli :) mám slinu ;) hezký den:)

    OdpovědětVymazat
  2. Po tolika vzorcích bych už byla mrtvá (usínám už po jedné skleničce ;)) Děkuji za tip, jestli se do Olomouce dostaneme, určitě vyzkoušíme :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem se taky bála, že skončím pod stolem, když nejsem zvyklá, ale dobře to dopadlo :) Tak pak dej vědět, jak se líbilo!

    OdpovědětVymazat