13. února 2017

Pastelová knížka pro Nellinku

Touto knížkou jsem ukončila všechny knížky na zakázku, které jsem měla domluvené ještě v loňském roce. Na letošek už jich taky několik mám, ale snažím se knížky na zakázku omezovat a nové nepřijímám. Důvodů je několik.

1. Více času než šití teď věnuji jiné oblasti a ještě měsíc, dva tomu tak bude. Šití teď bude "jen za odměnu".
2. Šití na zakázku může být velice náročná věc. Hlavně u takových knížek. Někteří zákazníci si možná ani neuvědomují, kolik času člověk může strávit už jen tím, než se domluví, co vlastně zákazník chce... Vyměnit si třeba 20 zpráv o tom, jak má knížka vypadat není výjimkou...

Někteří zákazníci jsou v pohodě - dají mi základní představu (počet stránek, obecnou představu, co na stránkách má být a cenu) nebo konce celou knížku nechají úplně na mě (to je i případ této knížky pro Nellouše) - přiznám se, že takové mám nejradši - můžu se vyřádit :) Takovou důvěru, ale většinou dostávám od známých, kteří už ví, co ode mě čekat a výhodou je, že i já znám je.
Pak existují zákazníci, co mají tak jasnou představu o tom, jak má stránka vypadat, že z toho trnu strachy, když jim posílám fotky vyrobených stránek k odsouhlasení. To je pro mě docela psychická zátěž. Neznáme se a z 99% jsme ve styku jen psaným slovem a asi víte, jak jednoduché je si zprávu vyložit třeba trochu jinak, než ji myslel pisatel...
A právě proto chci vyrábět stránky podle sebe, tak, aby mě to bavilo, nepřipadala jsem si jen jako šička něčích nápadů, tak, abych se mohla vyjádřit, tak, abych se třeba i posunovala dál v nápadech... Budu je nabízet na Fleru, jednotlivě, aby si každý vybral, co se mu líbí. S jistotou, že nebudu muset řešit zprávy typu - ten pes mohl mít špičatější uši, ta zelená mohla být víc zelená, místo zajíce za keřem bych radši lišku atd. Prostě stránky budou vypadat tak jako na fotce a basta.
Nerada bych, aby tento článek vyzněl tak, že některé knížky dělám s nechutí (i to už jsem bohužel zažila a až vymyslím, jak článek o nejhorší zkušenosti s výrobou na zakázku napsat, objeví se i tu). Když někdo napíše, že mají doma ježka, snažím se ho do knížky nějak zapasovat, nebo třeba plemeno jack russel teriéra, co nosí růžový obojek - snažím se vyhovět a líbí se mi to. Ale momentálně nemám dostatek energie, abych vyhověla 20-30 detailům v jedné jediné knížce. A proto jsem se rozhodla knížky kompletně na zakázku nevyrábět. 
Ovšem obálka bude pořád na přání zákazníka - zvířátko, jméno, třeba i barevná kombinace.  Doufám, že i takto bude o moje knížky zájem a spokojenost bude na obou stranách.

Vykecaná už jsem, tak teď šup ke knížce pro oslavenkyni Nellinku :)


1. Pes na vodítku a kamarádky kočičky

 2. Včelka a kytičky

3. Sladké cupcaky - zdobené polevy a jednoduché počítání

 4. Hodiny

 5. Panenka - je to parádnice

 6. A má skříň plnou oblečení, co si ráda zkouší

 7. Stan, ve kterém se schovává ježek a zajíc

 8. Tenisky

9. Geometrické tvary

 10. Bludiště s beruškou, která má namířeno ke čtyřlístku


Prodejci, jaké vy máte zkušenosti s výrobou přímo na zakázku? Taky se tím tak stresujete? :)

4 komentáře:

  1. Zito, tahle kniha se mi líbí asi nejvíc (oblečení, zvířátka, dortíčky,... to je něco na mě ;))) A to video mě neskutečně baví <3
    Taky jsem si říkala, že si pár dek našiju jen tak, pro radost, ale zatím šiju jen když si někdo řekne. Doteď mi všichni nechávali volnou ruku, což je na jednu stranu svobodné, na druhou stranu hrozně stresující, protože se bojím, aby se výsledek líbil (jsem hrozný perfekcionista a snažím se léčit :D ) V zájmu zachování radosti ze šití jsi udělala nejlepší rozhodnutí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si myslela, že se ti bude líbit :) Díky za podporu! Dřív mě to až tak netrápilo a jednou za čas mi ten stres, jestli se výsledek bude líbit a trefím se, nevadil, ale když je člověk na volné noze, tak je to trochu jiný a musí najít nějakou rozumnou mez...

      Vymazat
  2. Mám ráda tvoji tvorbu, rozhodla ses dobře. Hezky jsi to napsala. Hezké dny, Zito:)

    OdpovědětVymazat