14. září 2016

U.S.A. - první dojmy

Tak jsme zpět doma. Živí a zdraví. 
Dovolená to byla opět intenzivní, tak jak jsme zvyklí :)
Časový posun nás trochu dostal, tentokrát ho snáším hůř já. Ve 3 ráno se budím vyspaná a dopoledne pak padám do komatu co půl hodiny, ale to se časem zpraví. Zavazadla se na cestě domů malinko zatoulala a my se v Paříži na letišti hodně proběhli, ale vše dobře dopadlo.
Fotek jsem si přivezla hodně, hodně znamená něco přes 3 tisíce... Videa opět přes 2 hodiny, časem se k němu snad dostanu. 

Jak už víte, čekaly nás 4 státy. Kalifornie, Arizona, Utah a Nevada.


Místní SPZky mě dost bavily :)
 
Taky jsme si střihli zatím náš nejdelší let - z Amstrdamu do Los Angeles - skoro 11 hodin.

 
Přílet do L.A. jsme měli kolem poledne. Ideální čas na to v klidu půjčit auto, nakoupit zásoby jídla a vody a vyrazit do první destinace - Joshua Tree National Park.
Auto jsme půjčovali u společnosti Enterprise a zkušenost je dobrá. Funguje to tak, že z letiště jezdí shuttle busy jednotlivých společností, co půjčují auta a zavezou vás na jejich pobočku. Dostali jsme na cestu tohoto modrého oře, když jsme ho vraceli, tak tahle naleštěný nebyl :)

Provoz v L.A. je to nejhorší, co nás na celé dovolené potkalo. Taky to byl dost často důvod nervozity a výměny názorů. Na cestě jsme používali navigaci Navmii, která skvěle funguje i offline (což jsme byli skoro pořád).
Podle ní nám má cesta trvat 2,5 hodiny. Realita je ale jiná, protože offline samozřejmě nezahrnuje aktuální provoz. Jedno špatné odbočení (na těch šílených křižovatách to šlo samo), jeden nepovedený sjezd k obchoďáku a hledání jiného a hlavně ten šílený provoz, ve kterém jsme se pohybovali krokem, způsobil, že místo 2,5 hodiny, nám cesta trvala skoro 8 hodiny. Unavení jako psi, protože v letadle jsme toho moc nenaspali a byli jsme už přes 30 hodin na nohách, přijíždíme k vjezdu do parku za totální tmy... Kupujeme hned permanentku do národních parků tzv. America the Beautiful. Stojí 80$ platí celý rok a pro celou posádku auta.
První chvilky jsou vždycky nejnáročnější. Než si člověk zvykne na jiné prostředí, auto, dopravní značky, zjistí kde a co nakupovat, chvilku to trvá.
A o tom, jak jsme válčili v Joshua Tree National Parku zase zítra :)

4 komentáře:

  1. Hurá Zita je zpět, už o víkendu jsem si říkala, že se těším, až se vrátíte:) Jo cestování za oceán a 30 hodin na nohách, to mi něco připomíná:)) Těším se na další zážitky:) Hezký den;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za milé přivítání! :) Musím se přiznat, že i já jsem se těšila, blog mi chyběl...

      Vymazat
  2. Milá Zito, moc se těším na fotky a zážitky z dovolené :) Letos jsem neměla šanci cestovat, tak aspoň virtuálně s tebou ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to doufám, že se budou líbit a budeš pravidelně nakukovat :)

      Vymazat