29. září 2016

U.S.A. - Los Angeles

Los Angeles nás příliš jako město nelákalo. Jsme tu jen proto, že letenky sem byly o dost levnější než do San Francisca. A tak jsem se snažila najít něco pozitivního na tomhle městě. A přestavte si, že ZOO v Los Angeles je jednou z 5 ZOO na světe (další jsou 2 místa v Kolumbii, ve městě Langley v Kanadě a v Colorado Springs, U.S.A.), která chová Tapíra horského. Jde o nejvzácnější druh, který žije vysoko v horách Ekvádoru a Kolumbie. Ve volné přírodě je opravdu náročné ho vystopovat a do této chvíle to byl poslední druh tapíra, kterého jsem ještě na vlastní oči neviděla. Takže jistě chápete, že místní ZOO bylo potřeba navštívit :) Kromě Tapíra horského tu mají i Tapíra středoamerického.

To je on - huňatý krasavec :)









L.A. je město, které po Druhé světové válce zrušilo většinu MHD a proslulo výstavbou dálnic. To mělo za následek obrovký růst počtu aut a v současné době je téměř nemožné se po městě pohybovat jinak než autem. Pro mě je podobné město náprostá katastrofa. Zajímalo by mě, jestli má tohle město ještě nějakou šanci na změnu a jestli by si věděl rady proslulý dánský architekt Jan Gehl. V žádné jiném městě na světě jsem se necítila tak blbě jako tu.

Hollywood jsme navštívit museli, to je jasný. Ulice plná lidí a převlečených hrdinů. Nejvíc nás dostal silnější černoch v kostýmu Zorra, Kapitán Amerika s větším bříškem a taky po domácku vyrobený Bumblebee :)


  

A kdo je víc? :)





Hodně času jsme v L.A. strávili v autě. Zácpy tu jsou totiž na denním pořádku a tak mi nezbylo nic jiného než fotit z auta :) 




Tak pa Ameriko a zase někdy na viděnou!

A díky těm, co vydrželi až sem :) Snad jsem vás příliš nenudila a teď pěkně do práce!

4 komentáře: