30. května 2016

Pardubice

O víkendu jsme navštívili Pardubice. Bylo to zajímavé setkání skvělých lidí. Všechny jsem potkala díky svojí nynější práci, jsou to lidé, se kterýma jsem navštívila několik evropských měst a naše pracovní setkávání na konferencích a školeních přerostlo v přátelství. A já jsem za to moc vděčná. Jsou to lidé, kteří se snaží o to, aby naše města byla co nejpříjemnější k žití a jejich aktivita a ochota je v tomto ohledu nevyčerpatelná.



Po rozkoukání se, nějakém tom jídle a pití, přivítání motorkáře Karla a několika debat, jsme se přesunuli na koncert Jiřího Schmitzera. Hodně jsme se pobavili. Někdy na něj jděte :)

Pak následovalo opékání špekáčků (a tofu) a diskutování a debatování a srandičky až do brzkých ranních hodin.

Protože někteří z nich vykonávají funkci cyklokoordinátorů ve svých městech a všichni mají kladný vztah ke kolům jako dopravnímu prostředku, vydali jsme se na výlet na nedalekou Kunětickou horu. Původní plán byla turistika, ale poskládalo se hodně kol, jedno růžové Rekolo jsme si půjčili. Ondra mě naložil na Cargokolo Christiania a jelo se. Závěr byl trochu náročný (ne pro mě :) ), ale dokonce i Christiania to zvládla!








Po návratu se chvilku odpočívalo :) A následoval přesun do Vysokého Mýta.

Proč do Mejta? Protože se tam konala akce zvaná Generálka. Šlo o to, že se jedna z ulic - Generála Závady (proto Generálka) uzavřela na celý den pro auta. Na úvodu Jirka, který měl tuto akci na svědomí, občanům a nám (ale my to víme!) vysvětlil, proč je dobré zklidňovat ulice, jaké jsou trendy a jaký to má vliv na život ve městě a na životní prostředí atd. Na ulici se vytáhly lavičky, doplnily se stromy, otevřely se kavárny, vinárny, cukrárny. Děti si mohli na ulici kopat, jezdit na kole, na koloběžkách, mohli si kreslit křídou na zem.





Zahráli jsme si i ping-pong a hlavně u tzv. kolotoče byla docela sranda, protože i vítr si s námi malinko pohrávat. A na závěr jsme si zazpívali s živým džůboksem :)



Jak tato akce a hlavně naše parta skončila nevím, protože jsme s Ondrou už potřebovali zpět domů, ale ta černá obloha, která se tak výhružně přibližovala, zřejmě udělala své... 
Takové akce mám moc ráda a vždycky se je snažím podpořit, proto pokud byste věděli ve svém okolí o něčem podobném, budu ráda za tipy.

2 komentáře:

  1. Výlet na kolech na Kuňku musel být bezva. Já ho absolvovala pěšo a bylo to fajn. Připomněla jsi mi pardubickou cyklostezku, nejlepší ze všech, na brusle, v létě jsme chodili skoro každý večer (nebo ráno). Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, tohle místo je inlinisty hodně oblíbené :)

      Vymazat