18. května 2016

Barcelona

Barcelona mě lákala odjakživa. V minulém životě jsem nejspíš musela být Španělka nebo Portugalka, to vím jistě. Byla to teprve moje první návštěva Španělska, ale hned po příletu jsem se cítila jako doma. To jsem zatím zažila jen v Lisboa a Barceloně.
Bydleli jsme opět přes Airbnb v tomto bytě. Vřele doporučuju, ideální lokalita. Michal je Polák, takže si s Ondrou pokecali. Poradil kam na jídlo, co vidět, co nestojí za to atd. Celý byt je vkusně zařízen, pokoj má svoji koupelnu a terásku a cenově to vyjde mnohem levněji než hotel nebo hostel. 
Po příletu jsme se poflakovali do čtvrti El Raval a Barri Gotic. V Pati Manning (kulturní centrum) jsme si dali oběd za pár euro. Bylo tu plno studentů. Čerstvé ovoce a smoothie jsme si dali na Mercat de La Boqueri. Ze známého bulváru La Rambla, jsme se rychle klidili. Na nás hodně přeturistováno. A došli jsme až do Parc de la Ciutadella.



 
 




V pátek 13. jsem měli v plánu Sagradu Famílii. Tu jsme si nemohli nechat ujít. Kupte si lístek dopředu přes internet
Sagrada família je neuvěřitelná. Byli jsme fascinovaní. Ty barvy, tvary, materiál. Gaudí byl génius. Nebo blázen. Na tom jsme se s Ondrou shodli :) A za těch 10 let až bude prej dostavěná (ale to si nemyslíme, když jsme viděli, kolik se toho má ještě stavět) se sem vrátíme. Nezapomeňte navštívit i muzeum, které se nachází pod Sagradou. Uvidíte tam plány, vizualizace, model zatěžovací zkoušky a ateliér.


 

 



 

 





Uřvaní papoušci v parku u Sagrady :) A taky jsem si posteskla, že Gaudí nenavrhl i nějaký ten kanál...dovedete si představit, co by to bylo za divočinu?

Přes čtvrť Vila de Gracia, kde jsme si dali výborný salát na oběd, jsme se dostali do Parku Güell. Koupili jsme si lístek do té "nejzajímavější" části parku. Vstupné 8 € na osobu a to až na 17:30. Takže jsme měli něco přes 2 hodiny. Procházeli jsme se parkem, slunili se, já jsem si kreslila, poslouchali jsme místní umělce, prostě pohoda. Pak se zatáhlo a trochu sprchlo, naštěstí přestalo právě když jsme mohli dovnitř. Každopádně nestojí to za to. Moc lidí na jednu barevnou ještěrku...













Cestu zpět jsme zvolili kolem slavných Gaudího domů - Casa Milá a Casa Batlló, dovnitř jsme ale nešli. Večer tapas a sangria na Plaça del Bonsuccés. A najednou koukáme, kolem prošel Jake Clemons - saxofonista E Street Bandu, který hraje s Brucem Springsteenem.

Sobotu se chystáme mít oddychovou, ale nakonec toho nachodíme hodně. Cestou na pláž zavítáme na krásnou plachetnici, kde si Ondra musí vyzkoušet snad všechno :)


Občerstvujeme se a nahlížíme do přilehlých uliček, protože je zrovna nějaký průvod a všude zní hudba a všichni tančí.




 




Po pozdějším obědě se na hodinku natáhneme na bytě a hurá na koncert, o kterém jsem psala včera.
  
Poslední den se těžko zvedáme z postele. Brunch, Plaça d'Espanya, vyhlídka, fontána, xurros, paella na oběd a pak busem na letiště. (Pokud budete v Barceloně kratší dobu než 15 dní. Kupte si rovnou zpáteční lístek na letiště. Jednosměrná je za 5,90€, zpáteční za 10,20€.)






 

Návštěva to byla krátká, ale zato intenzivní. Těším se až se sem někdy vrátíme.  
Viva Barca, viva Catalunya!

4 komentáře:

  1. Nádhera, sen každého?;) můj určitě!

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za krásné fotky i průvodce :) Barcelona je moje vysněná, nevím jestli jsem byla někdy Španělka, spíš asi Italka, podle naší domácnosti ;) Moc moc moc doufám, že se do Barcelony podívám, letos :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Italská domácnost :D tak aspoň není nuda... Tak přeju ať se povede a budu se těšit na report :)

      Vymazat