11. dubna 2016

Amsterdam

Minulý týden jsem skoro celý strávila v Holandsku. Pracovně s návštěvou veletrhu, ale vzhledem k tomu, že moje práce jsou i chytrá dopravní opatření, znamená to hodně chození po městech, inspirace a focení. 
Amsterdam je město, které má atmosféru. Spousta věcí je tu naprostá samozřejmost a já doufám, že se to časem dostane i k nám. Protože opravdu není normální parkovat kdekoliv na ulici, zabírat místo a nic neplatit! Protože veřejný prostor není nafukovací a hlavně je pro veřejnost, pro všechny, pro pohyb, odpočinek, setkávání lidí... To jen tak na okraj, čemu se taky věnuju.
Počasí nám sice moc nepřálo, ale to je v Holansku normální. Říkala jsem si, že bych si klidně dovedla představit tu nějakou dobu žít, ale když jsem už posedmé během dne zmokla, přešlo mě to :)







Co se typů týče moc jich tentokrát nemám, ale určitě se procházejte městem a nasávejte atmosféru, navštivte květinový trh a blešák na Waterloopleinu, který se koná od pondělí do soboty vždy 9:30 - 18:00. Když je špatné počasí (náš případ) moc stánků tu bohužel není. Vzpomínám, že před 2 lety jsem si odsud přivezla krásné úlovky.

Na jídlo doporučuji malou zapadlou hospůdko-baro-restauraci Cafe de Gaeper (Staalstraat 4), kam jsme se ukryli před deštěm. Jejích salát s kozím sýrem, vlašskými ořechy a medovou zálovkou mě dostal.



Poblíž našeho hotelu byl park plný králíčků (to je něco pro mně!) i zajímavé budovy.
  




A zítra pár obrázků z dalších holadských měst a míst.

7 komentářů:

  1. Vítej zpět;) krásné fotografie a 7x zmoknout, to už jsi lepší než já v UK ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, počasí se měnilo co 10 minut :)

      Vymazat
  2. Krásné fotky, Amsterdam mě láká, jen ta voda mě děsí (moje fobie z mostů, kdy mám infarktové stavy ze strachu, že mě někdo shodí dolů do vody - jsem blázen, všichni by mě ohráli ;))) Blešák a králíčci,....hmmmm :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, no já myslím, že jestli se někde postavit této fobii, tak v Amstru. Člověk ani nepostřehne, že je na mostě. Jsou krátké a poměrně široké a hodně z nich je pro pěší, takže člověk nemusí po kraji u zábradlí...

      Vymazat
    2. Hmmm, budu o tom přemýšlet ;) Btw, máš krásné boty :)

      Vymazat
    3. Teda, pardon, můžeme si tykat? :)

      Vymazat
    4. Díky mám je moc ráda...Už by se to myslím hodilo ;) Ahoj! :)

      Vymazat