4. ledna 2016

Malajsie - první dojmy

Člověk míní, život mění - to by mohl být podtitul našeho asijského putování.

9.-10.12.
Letíme odpoledne z Prahy přes Dubaj. Nadáváme na místní letiště, protože jsem přepravováni od letadla na terminál 20 minut přechlazeným autobusem. Let s Emirates je příjemný, jídlo dobré a protože jsme si dopředu navolili speciální jídla, dostáváme ho i přednostně. Přistání v Kuala Lumpur se napoprvé nezdaří kvůli počasí a tak, i když už vidíme runway (díky kamerám umístěných vpředu a vespod letadla), letadlo se prudce zvedá opět do nadýchaných bílých „mráčků“. Moc příjemný pocit to není. Druhý pokus už je v pořádku a něco před 16:00 jsme na zemi.

Místním vlakem KLIA Espres se za 35 RM (Malajsijský ringgit – 1 RM = cca 6 Kč) se dostáváme na hlavní stanici KL Sentral odkud jezdí snad všechno. Jdeme si koupit jízdenky na vlak do Singapuru, kterým chceme za týden jet. Bohužel všechny lůžkové vozy jsou v nočním vlaku směrem tam vyprodány, bereme sedadla. A ejhle na zpáteční cestě nejsou volná vůbec žádná místa. Jindy jet nemůžeme, protože už jsme pořídili letenky na Borneo a na Langkawi… Smůla.

Jedeme na hotel, který se nachází poblíž Chinatownu, jednu zastávku z KL Sentral na Pasar Seni. Pokoj nemá okno, což je tady zcela normální, ale je suchý a čistý (to už tak normální není). Na střeše má prý bazén, ale my jsme utahaní a brzo ráno vyrážíme dál, takže si ho neužijeme. Na večeři jdeme do Central Marketu. Jídlo je pálivé, budu si muset zvykat. Dneska už toho máme dost. Rychle přemýšlíme nad alternativou za Singapur. Letět nechceme, 4 přelety stačí, Singapur bude jindy. Nakonec prodlužujeme pobyt v Cameron Highlands a v KL.