27. října 2015

20. Chodit častěji do muzea a na výstavy


Tak to jsem si říkala pořád. Chodit víc do muzea, na výstavy, do divadla. Nebýt prostě kulturní barbar. Dlouho se mi to nedařilo, ale myslím, že letos se to konečně rozjelo a to je teprve začátek. Vždyť přece v Olomouci se toho děje tolik.
Díky mojí "partě z fotky" se dovídám o spoustě zajímavých výstav, převážně fotografických. A například do Muzea umění (moje nejoblíbenější) chodíme s Ondrou čím dál častěji. Ve stálé expozici mě nejvíc baví Adam v životní velikosti.
V dubnu jsme zavítali i na retrospektivní výstavu THE BEST OF CZECH PRESS PHOTO - OBRAZY DVOU DESETILETÍ v Křížové chodbě a Rytířském sále Staroměstské radnice v Praze.
Při naší návštěvě Muzea umění v rámci Dnů evropského dědictví jsme byli obzvláště nadšení:
Alfred Lenica - Barva – Gesto – Podvědomí




Victor Vasarely - Nová akvizice II - spojená s videomappingem
  


Zbyněk Sekal - A věci se zvolna berou před se
 



Čím dál častěji chodíme i do Café Amadeus, kde bývají fotovýstavy.
Například vernisáž k 10ti letému výročí Svaťových fotokurzů.


 

O prázdninách v rámci fotoworkshopu, o kterém jsem psala, jsem se zúčastnila vernisáže na hradě Sovinci.






Tuto sobotu jsem v Café Amadeus blbli na výstavě Karla Kity - Marie 1922 a dělali jsme "duší" fotky.



A následovalo Sedm dní a sedm nocí - Jindřich Štreit - v rámci Dnů židovské kultury Olomouc 2015 a kafe.




O dalším víkendu se chystáme na výstavu Dohnat a předehnat v Muzeu umění. Tento víkend jsme to bohužel nestihli (a já se na ni moc těším). Stejně tak jako výstavu Kde domov můj? - Jindřich Štreit - v Křížové chodbě kostela sv. Michala.

Zdroj www.olmuart.cz

Zdroj www.olomouc.charita.cz
A určitě se chystáme na další...Jaké je vaše oblíbené muzeum, divadlo, kulturní místečko?

P.S: Někdo z vás si možná všiml, že tento bod zněl na začátku jinak. Měl dost společného s uměním, ale posunuju ho dál, protože vyžaduje víc času a koncept a nechci ho odbít ve smyslu "jen ať to mám za sebou a stihnu to do třicítky".

Žádné komentáře:

Okomentovat