22. září 2015

Graz a Klagenfurt

Pracovně jsem se ocitla u našich jižních sousedů. V Grazu se jednalo o předávání "dobré praxe" v oblasti dopravy a mobility a v Klagenturtu o kongres s tématem elektromobility. Do obou měst se poměrně pohodlně dostanete vlakem, do Grazu dokonce přímým vlakem z Prahy.
Do Grazu jsem se těšil, soukromou cestu jsem už dlouho zvažovala. Zajímavostí tu je, že mají v celém městě plošně "zónu třicet". Jen na pár vybraných komunikacích (cca 120 km) se může padesátkou. Město je neskutečné klidné, i když to tam žije. Člověk se tu cítí bezpečně. V rámci exkurze došlo i na projížďku městem na elektrokole. To jsme si moc užili. A úplně největší fascinaci mi připravila tato křižovatka tzv. shared space - Sonnenfelsplatz. Mrkněte na video.

















Elektromobilita byla hlavním důvodem návštěvy Klagenfurtu. Elektrokola, elektroautomobily, elektrobusy. Asi největším lákadlem byla exkurze na elektrolodi na jezeře Wörthersee.  A taky večerní prohlídka města s průvodcem, které nám zajistilo místní infocentrum. Normálně tohle nevyhledávám, ale náš průvodce byl vtipný a jeho vyprávění mělo drajf. Celý pobyt v Rakousku taky umocnilo to, že se podařilo počasí. 











Moje sardinky na cestách! 

Žádné komentáře:

Okomentovat