9. září 2015

10 věcí, které miluju na Lisboa

Tento článek je poněkud obsáhlejší, hlavně, co se fotek týče. V kostce je to všechno, co mám na Lisabonu ráda. Část fotek je z letošní dovolené, část z roku 2012, kdy jsem v Lisabonu bydlela.

1. Feira da Ladra - nejlepší blešák na světě. Najdete tu opravdové kousky a věci, které byste ani nečekali. Navíc ty absurdní obrazy, které se vám při procházení naskytnou. Trh je každé úterý a sobotu v okolí Panteão Nacional a nejlepší je se tam vydat hned v 8, většina prodejců sklízí už kolem 13 hodiny.

2. Azulejos - co dodat, tyhle kachličky jsou prostě nádherné!
 





3. Dlažby - to je taky umění. hrozně mě baví ty geometrické obrazce, obrázky a názvy obchodů před vchodem. Moje nejoblíbenější je na náměstí Rossio. Stejná je údajně i na slavné Copacabaně v Brazílii (a satelitní mapa googlu to potvrzuje).

4. Mouraria - lisabonská čtvrť, kde jsem nějakou dobu bydlela. Má kouzlo. Za poslední 3 roky se do ní investovalo spoustu peněz a hodně se zvedla. Jsou tu obchůdky, restaurace. Bohužel taky přibylo víc turistů. V této čtvrti bydlí taky Camila Watson - fotografka původem z Británie, která vytváří krásné fotky místních obyvatel přímo na zdi domů, kde bydlí. To miluju snad nejvíc.







 
5. Prádlo - sušení prádla v úzkých špinavých uličkách, prostě všude. Kolikrát si můžete utřít ruce :)

 




6. Výhledy - portugalsky miradouro. Lisabon je známý jako město sedmi vrchů. A klikaté uličky jsou někdy hodně strmé, schody tu potkáte na každém kroku. Díky tomu má hodně bytů krásné výhledy. Nebo si stačí zajít na nějaké to miradouro se pokochat. 




7. Zvířátka - ty já miluju všude, ale v Lisabonu vždycky potkám ty nejrozkošnější :)








8. Tramvaje - Jak už jsem psala v jednom z předchozích článků, nejznámější a nejkrásnější je tramvaj č. 28. Malé žluté tramvajky se ve starých čtvrtích prohání jen několik málo centimetrů od fasád a je to vážně zážitek. Další atrakcí jsou 3 zubatky - Elevador da Bica, Elevador do Lavra a Elevador da Glória.



9. Sardinky - symbol Lisabonu. Jsou všude a na všem. A mě se to hrozně líbí. Každý rok je vypsaná soutěž na vzhled těchto sardinek pro červnové oslavy města. Pár jich mm doma a jeden rok jsem se i zúčastnila (neúspěšně, ale konkurence je obrovská). A to nejlepší jsou sardinkový boty! A jsou hrozně pohodlný.




 



10. Street art - V Lisabonu jsou k vidění opravdové streetartové kousky, ale i drobné výtvory od neznámých autorů. A to mě baví.
 







Žádné komentáře:

Okomentovat