4. června 2015

10. Absolvovat kurz focení

Vždycky mě lákalo fotit, ale dlouhou dobu jsem neměla čím. Pak jsem malý kompakt nedala z ruky (hlavně v Lisboa), no a poslední rok a půl jsem přirostla k zrcadlovce NIKON D5100 s objektivem 18-105mm f/3,5-5,6 AF-S DX G ED VR. Jsou i lepší, vím to, ale poměr cena výkon super. A časem pořídím něco lepšího.
Napadlo mě přihlásit se do nějakého fotokroužku, třeba i jen víkendového kurzu. A našla jsem jeden, který se koná v Olomouci a je na celý semestr, jednou týdně 2 a půl hodiny. Celkem 18 lekcí a to celé za poměrně malou částku 4300 Kč. Vede ho fotograf Svaťa Klesnil a jedná se o kurz kreativní fotografie. To znamená, že kromě základů jako je clona, ISO, čas a foto techniky (objektivy, světla, blesky) probíráme také trochu různé fotografy historie a současnosti a zabýváme se uměleckou hodnotou, ne je perfektním technickým provedením. A to mi vyhovuje. Samozřejmě ne vždy se všichni ve skupině (je nás tam 8) shodneme, ale o tom to je. Každému se líbí něco jiného.
Dostáváme úkoly, které plníme buď během hodiny (máme na to většinou cca 30 minut) nebo i dlouhodobé. Posuďte sami, jak jsem se s tím poprala já.

První úkol byl ryze technický a to udělat fotku s malou hloubkou ostrosti.


Zadání umělecké zátiší v budově Přírodovědecké fakulty UP v Olomouci. (Bohužel blogger si dost pohrával s barevností fotek a tak přidávám pouze jednu, která plus mínus odpovídá)


Ukázka z dlouhodobého úkolu "Můj den", který jsem pojala v každodenních odrazech, aneb kde se každý den zahlédnu.





A pak tu mám ještě umělecký portrét, na který jsme měli pár minut.


To by pro ukázku myslím stačilo. Nejsem žádná fotografka, ale baví mě to a to je hlavní. Ještě máme zadaný jeden velice vtipný úkol, ale s tím se vám pochlubím až po naší poslední lekci na konci června.
Další bod splněn, ale do nějakého fotokurzu se jistě ještě přihlásím. Pokud máte zkušenosti s nějakým, budu ráda za typy!

Žádné komentáře:

Okomentovat