26. května 2015

8. Pravidelně cvičit jógu

Po přestěhování do Olomouce jsem se poohlížela po nějaké tělesné aktivitě. Nikdy jsem neměla ráda společné hopsání v rytmu před zrcadlem, mám ráda kolektivní sporty. Ovšem jaksi mi tu chybí kolektiv. Říkala jsem si, že bych zkusila jógu. Měla jsem obavy, že mě to nebude bavit, že je to nuda a vlastně jde jen o "ležení a dýchání". 
V září 2014 jsem se zapsala do jógy pro začátečníky do Centra vitality v Olomouci. Měla jsem štěstí, zrovna otevírali kurz (jedná se o Hatha jógu) a ještě nebyl zaplněn, jak už se mi předtím 2x stalo. Mám to kousek od bytu, vyhovuje mi den, čas, cena, prostředí i lektor. První 2 měsíce jsem si připadala dost neohrabaně. Většina póz mi byla dost nepříjemná. V předklonu jsem se nedotkla země ani prsty...byla to docela makačka vydržet například v předklonu s rovnýma zádama a s rukama nataženýma dopředu.
A teď? Zvládnu se dotknout celou dlaní. Na pažích a stehnech se mi objevilo něco, co připomíná svaly. Ale hlavně mě vůbec nebolí záda. Viditelně jsem se posílila a i když sedím celý den u počítače, záda nebolí. Dřív jsem s nimi měla dost problémy.
Poté, co skončil zimní kurz jsem se zapsala hned do dalšího, pro začátečníky a mírně pokročilé. Ze začátku jsem cvičila jen ve středu na kurzu. Časem si pořídila jógamatku domů (do té doby jsem si ji půjčovala v centru) a jednou za týden se ještě protáhla doma. V současné době se snažím cvičit každý den, většinou ráno alespoň 30 min i s krátkou shavasanou nakonec. Zapálím si svíčku, pustím tuto hudbu a jsem pak celý den nabitá energií. Ne vždy mi to vyjde ráno a tak cvičím večer a to aspoň hodinu, klidně i před spaním. Cvičím (téměř) denně.
Cílem do budoucna je určitě pravidelné pokračování a z pozic mě láká pozice kola nebo mostu, chcete-ti. Už teď zvládnu zvednout nohu, ale nevydržím v této pozici ani 3 vteřiny.
8 Boot Camp Yoga Poses For Kick Ass Confidence, Energy & Endurance
V pozici střechy dát paty na zem. Ještě mi chybí pár čísel...
7 Reasons to Practice Vinyasa Yoga
 S přehledem zvládat další zdánlivě lehké pozice.
Yoga Pose 101 Extended Hand-to-Big-Toe Pose7 Tips To Practice Yoga Outside The Yoga Studio (No Mat Required)Woman striking yoga pose

Zvláště obtížné jsou pro mě pozice na rukách. Ty moje párátka nic nevydrží, ale už se lepším. Pozici vrány už docela zvládám. Zbytek je scifi.
How To Master The Yoga Poses That Make You Go What the F

4 Steps To Doing The Yoga Pose You’ve Been Avoiding

10 Awesome Health Benefits Of Headstand
A taky mi chybí pořádnej parťák na jógu. Frbuldočci jsou jedni z nejlepších jogínů ever :)
Dog Beach Yoga
Všechny použité fotky jsou z mých oblíbených stránek o józe, které jsou plné inspirace.

Žádné komentáře:

Okomentovat