30. března 2015

Costa Rica - Santa Teresa

Středa 24.12.2014
Štědrý den
Dnešní den máme v plánu zevlit. Vyhrabeme se na pláž až v odpoledních hodinách. Blbneme ve vodě. Jsou pořádné vlny a tak za hodinu jsme totálně vyčerpaní, pomletí, slaní, ulepení a máme na sobě písek, kterého se nemůžeme zbavit. V krásném baru Banana Beach na pláži si dáváme "štědrovečerní" smoothie. Kombinace mango+citrón+pomeranč+zázvor jednoznačně vyhrála. Objednáváme si stůl na večer s cílem dát si lobstra a na chvilku se jdeme natáhnout na pokoj.

Bohužel večer zjistíme, že mají jen speciální menu a to se nám nelíbí, navíc je hodně předražené. Jdeme tedy do Zula restaurantu. To můžeme jen doporučit. Výborné jídlo, pití i hudba. Přidává se k nám jeden pár (Verča a Pavel), původem z Česka, který tu na nějakou dobu zakotvil. Povídáme si a domlouváme se na zítřejší "kurz" surfingu. Oba jsou totiž surfaři.

Čtvrtek 25.12.2014
Ráno navštěvujeme Verču s Pavlem v jejich příbytku a po kafíčku jdeme půjčit surf a hurá na pláž. O tom "jak jsme surfovali" už jsem psala tady. Další pohodový den na sluníčku. I pejsci se nám smáli.

Pátek 26.12.2014 Rozhodli jsme se ještě pro malý výlet v okolí. Vzali jsme s sebou Verču a Pavla a vyrazili k vodopádu poblíž městečka Montezuma. Bylo hrozné horko a tak jsme si opravdu užili chladnou čistou vodu. Pak jsme si ještě dali oběd na pláži.

Po návratu do Santa Teresy jsme ještě navštívili kavárničku s galerii a ateliérem, kde nám společnost dělaly kočičky.

K večeru ještě hrajeme s Ondrou kulečník, pingpong a hážeme na koš. Prostě vyzkoušíme všechno co nám hostel nabízí. Pak společně s Verčou a Pavlem diskutujeme nad pivkem v Banana Beach baru. Cestou na hostel ještě navštěvujeme pláž. Obloha je plná hvězd a v tůňkách mezi skalami a kameny se objevuje svítící plankton, který září, když ve vodě rychle mácháme nohou. Nic podobného jsem zatím neviděla.

Sobota 27.12.2014
Odjíždíme ze Santa Teresy. Ještě se loučíme s Verčou a Pavlem, kochám se rostlinkama v hostelu a hurá na trajekt.

Cesta probíhá bez problémů. Ubytováváme se v hostelu poblíž letiště. Brzo ráno odlétáme. Ani se nám nechce domů, zvlášť když v celé střední Evropě nasněžilo a přišly mrazy.