20. března 2015

Costa Rica - NP Corcovado den třetí

Čtvrtek 18.12.2014
Vstáváme opět ve 3 ráno, balíme věci, stan a hurá na cestu. Kousek od stanice potkáváme ještě dvojici tapírů, jak se pasou. Už jsem s tím ani nepočítala, ale radost mám stejnou, jako bych ještě žádného neviděla. Po pár desítkách metrů další 2 tapíři. Už se ale moc nezdržujeme. Chceme stihnout východ slunce na jedné z pláží.
Jdeme lesem a pak po pláži. Je to sice trochu náročnější, protože se boříme, ale zase se můžeme kochat neskutečnou oblohou plnou hvězd. Po dvou hodinách chůze dáváme pauzu a sledujeme východ slunce. Po pár minutách už praží slunce o sto šest a tak tam, kde to jde, raději volíme cestu ve stínu a lesem.

Potkáváme poslední zvířátka a už se začínají objevovat známky civilizace. Zpáteční cesta nám trvala "jen" 8 hodin. Asi už jsme vytrénovaní a taky máme lehčí batohy bez jídla.

Poslední ohlédnutí a společné foto. Byla to paráda. Až po návratu jsem zjistili, že jsme měli opravdu štěstí na průvodce. Alvaro byl skvělý, byla s ním sranda, věděl toho opravdu hodně a troufnu si říct, že nám toho ukázal víc než jiní průvodci, které jsme sem tam potkali.
celkové náklady se vyšplhali na 516 USD za oba:
doprava z Puerto Jimenez do Carate a zpět: 80 USD (4 x 20 USD)
2 noci ve stanu: 16 USD (8 za noc)
průvodce: 360 USD (60 USD na hlavu na den)
vstup do parku: 60 USD ( 10 USD na hlavu na den)
Výlet to není levný. Ostatně jako nic v Kostarice, ale narozdíl od komerčních parků a zoo, zde uvidíte pravou přírodu a nic se tomu nevyrovná. Doporučujeme!

Po návratu do městečka Puerto Jimenéz na nás čekalo u agentury naše vypůjčené auto. Přece jen jsme měli trochu obavy, když jsme ho tam nechávali společně s klíčkama, s nepotřebnými věcmi a tím, čím jsme se nechtěli tahat, vedoucímu agentury, který nám nabídl parkování u něj doma. Ale vše dobře dopadlo. A po obědovečeři (konečně pořádné jídlo!) se vydáváme na cestu do Manuel Antonia, kde máme zamluvený hostel. Naštěstí cesta proběhla bez problémů a na recepci jsme si hned zamluvili ještě další jednu noc. Tu, kterou jsme původně měli strávit u Karibiku. Bohužel dvoulůžkový pokoj už volný nebyl a tak bereme osmipostelový pokoj. Nechce se nám hledat nic jiného a jednu noc to přežijeme.