27. března 2015

Costa Rica - Monteverde

Úterý 23.12.2014

Ráno vstáváme brzo a jdeme na snídani. Pak hned vyrážíme do Selvatura parku na zavěšené mosty. Přijíždíme o půl 8 a i když máme objednávku na 8, protože nechceme průvodce ani žádné canopy apod., pustí nás hned dovnitř s tím, že jsme první a ať si to užijeme. Jedná se sice o mlžný les, ale dnes je obloha vymetená a je nádherně. Nevím jak často tu mají takové počasí, ale já byla spokojená.
Les je krásný, všude zeleň a ve stromech zavěšené mosty. Celkem je jich tu 8 různé délky a v různé výšce. Nejdelší 170 metrů a ve výšce 60 metrů nad zemí. Hrozně se to houpe, ale i přes to, že nesnáším výšky, je to v pohodě.

Okruh zvládáme asi za 2 hodiny. Sedáme do auta a jedeme do Puntarenas, kde musíme v 2 hodiny stihnout trajekt do Paquery. Cestou se kocháme výhledy a cesta je bez problémů.

Na pobřeží je o poznání tepleji. Okamžitě se převlékám a přezouvám, abych se neroztekla. Město není moc hezké, je špinavé, vysoké ploty, ostnaté dráty. Čekání v doku není příliš romantická záležitost. Asi po hodině čekání a sledování okolí, abychom zjistili, jak to tu chodí, kupujeme lístky a vyrážíme na palubu. Jeden zřízenec mi odsouhlasí, že není problém, když zůstanu taky v autě o pět 5 metrů za ním stojí druhý, který nás nechce pustit, že prý "only driver". Klasická Kostarika. Jdu na horní palubu a Ondra se ke mě přidává. Koupíme si pivo a pozorujeme šum. Po nalodění 2 nákladních aut s pískem a 2 nákladních aut plných kraviček, plus neskutečné množství osobních aut, motorek a stovek lidí, vyrážíme na plavbu dlouhou necelé 2 hodiny. Kocháme se okolními ostrůvky a ptáky, kteří nám dělají doprovod. Po příjezdu do přístavu začíná opět komedie s vyloďováním aut. Chaos, troubení, auta a lidi všude. Rychle pryč. Zapadá sluníčko, které nám svítí přímo do očí, v asfaltce díry hluboké 10 cm, v průměru mají i metr. Brzdíme a kličkujeme. Po čase mizí asfalt úplně a začínají prašné cesty, jet s otevřeným okýnkem je nemyslitelné.

Po příjezdu se ubytováváme v hostelu Seven 7 Casa De Gingi, žádný luxus, ale lidi jsou v pohodě. Rastamani.
Stihneme jen vyběhnout na pláž a chytneme poslední zbytky světla. Slunce už zapadlo. Jsem plná rozpačitých dojmů. Je to sice ráj pro surfaře, ale já bych to rájem nenazývala. Jedna rušná hlučná ulice plná čtyřkolek (ty mi vadily nejvíc), motorek a kol. Snad si zvykneme.