24. března 2015

Costa Rica - La Paz

Sobota 20.12.2014
Po snídani (opět palačinka a kousek ananasu a melounu) vyrážíme dál. Dnes je v plánu dorazit zpátky do našeho známého a milovaného El Churrasca, kde jsme si při naší první noci rezervovali i noc na dnešek. Důvodem byla změna trasy a taky to, že se nám z hostelu, kde jsem původně chtěli přespat, neozvali a rezervaci nepotvrdili.
Jedeme cestou přes známý most, pod kterým odpočívá velké množství krokodýlů a nejsou to žádná drobátka. Větší jsem snad ještě neviděla. Most se nachází na cesta z města Jacó směrem na sever, přes řeku Rio Grande de Tarcoles na okraji Národního parku Carara.

V El Churrascu necháváme bagáž, dáváme si oběd v podobě výborného steaku a jedeme do velmi známé zahrady v blízkém okolí - La Paz Waterfall Gardens Nature Park. Je to taková turistická past. Hodně drahá zoologická zahrada, ale to jsme úplně netušili. A tak platíme nehorázných 40 $ za osobu a procházíme nejdříve do skleníku, kde je plno motýlů. Jsou opravdu nádherní. Hlavně Morpho, které známe z Corcovada. Jednoho se mi povedlo vyfotit s otevřenými křídly, ale byl bohužel mrtvý. Jakmile si někde sedne, zavře křídla a je nenápadně hnědě zbarven.

Ve voliéře potkáváme tukana. Máme ho sice blízko, ale mnohem lepší to bylo v Corcovadu, i když na něj náš foťák skoro ani "nedohlédl". A tak to bylo se všemi zvířaty a zůstalo nám to do teď. Prostě zvířata ve volné přírodě jsou nejkrásnější.

Dalšími obyvateli této zahrady jsou kolibříci. Mají zde umělí pítka a byla jsem za ně moc vděčná, protože sice jsme na kolibříky narazili i jinde, ale ne v takovém množství a s takovou možností si je vyfotit. Nebo se o to aspoň pokusit. Jsou velicí kolem 7 až 10 cm, a narazíte zde asi na 25 druhů. Jsou nádherně zbarvení. A je neskutečný, jak jsou ti mrňousci rychlí. Člověk slyší kolem hlavy je "vrrrrm" a jsou fuč. Na spoustě fotek máme jen samotná pítka, protože kolibříci už jsou 10 metrů mimo záběr. I když na ně byla naše fototechnika (a taky hlavně ruce) krátká a hodně pomalá, přece jen se nějaké záběry povedly. Není to nic profesionálního, ale jsem spokojená.

Po dlouhém blbnutí a nevěřícném zírání na kolibříky se přesunujeme dál přes výběh pum do terária. Kdyby nepřišel místní ošetřovatel, asi bysme ani žádnou žabičku v tom porostu neviděli. Všechny nám ukáže a není divu. Buď jsou skvěle maskované nebo jsou tak malinké, že měří sotva 2cm, jako tato pralesnička drobná a pralesnička batiková. Anglický název je mnohem vtipnější Blue jeans frog a Green and black poison dart frog familiérně Army frog.

A pak už následovalo jen spousta schodů a výhledů na 4 vodopády na řece La Paz.

U východu čekal retro autobus, který nás hodil zpět ke vstupu a parkovišti. Park je to sice krásný, ale turistický a předražený. Po návratu do El Churrasca vyrážíme rychle na suvenýry dokud mají otevřeno. Objevuje se tu i náš známý psík z prvního dne a já objevuji dřevěnou sošku tapíra. Už ho mám doma na čestném místě na poličce. Zbytek dne odpočíváme zachumlaní pod dekou v pokoji a sledujeme tv, odskočíme si jen na lehkou večeři do restaurace. Přece jen jsme utahaní a je tu citelně chladněji než v Manuel Antoniu. Rozdíl teploty tady v horách a na pobřeží je dobrých 15 stupňů. A možný i víc.