26. února 2015

Azorské ostrovy - Terceira

Den po naše příletu jsme se vydali trajektem na ostrov Terceira. Cesta trvala přes 5 hodin a kdyby byla delší i jen o minutu, tak asi umřu. I přes to, že mě Ondra uklidňoval a ujišťoval, že to nemůže tak houpat, po hodině cesty, kdy se jeden ostrov ztratil z dohledu a druhý byl ještě v nedohlednu, jsme se nestačili oba divit. Trajekt pro 600 lidí se začal nebezpečně naklánět a v okýnku se střídal pohled na nebe s pohledem do mořských hlubin. Sem tam na sklo okénka (ve třetím patře trajektu!) stříkla voda. Po lodi se nedalo normálně chodit a okamžitě mi bylo jasné, že to, že jsou všechny věci přibité nebo přišroubované k něčemu pevnému, má svůj smysl. Snažila jsem se většinu cesty prospat, zatímco Ondra úplně v klidu studoval mapu a tím si ode mě vysloužil přezdívku mořský vlk. Nicméně celou cestu jsem zvládla bez ztráty kytičky, na rozdíl od několika spolucestujících, kteří se střídali v objímání záchodových mís.




Vzhledem k tomu, že jsme neměli příliš času, který bychom chtěli na Terceiře strávit, vypůjčeným autem jsme objeli celý ostrov podél pobřeží. Vybrali návštěvu sopečné jeskyně Algar do Carvão, údajně jediné přístupné na světě, a taky výšlap na Monte Brasil u havního města Angra de Heroismo.



Jeskyně byla úžasná. Všechno kolem neskutečně zelené. Mimochodem Azorským ostrovům se díky své fauně říká zelené ostrovy. Atmosféru uvnitř sopky bohužel není možné zachytit fotkou (nebo aspoň já mám dojem, že se mi to úplně nepovedlo). Nevynikne její velikost a ty barvy!



Spali jsme ve stanu. Po celých Azorech (nebo aspoň na Terceiře a Sao Miguelovi) jsou určená místa pro stanování a kempování. Jedná se o označený plácek, v blízkosti většinou bývá záchod a někdy i sprcha. Vše otevřené, čisté, s nádobami na tříděný odpad, často i s toaletním papírem a místem na grilování. Cena za noc nula euro. Značka ideál.
Na Terceiře jsme potkali pouze 1 stan. A takový jsme ráno měli výhled.



Angra do Heroísmo je hlavní město Terceiry a je zapsáno na Seznamu světového dědictví UNESCO. Nad městem se tyčí Monte Brasil tufová sopka na poloostrově, která sloužila pro ochranu, koho před kým a v jaké válce, to nevím. Dějepis mi nikdy nešel a války mě nebaví, takže mě o nich nebaví ani nic číst. Každopádně výhledy krásné. A taky jsme potkali pár zvířátek.






Náklady:
Vstup do jeskyně - 5 € za osobu
Nocleh ve stanu - zdarma
Vstup na Monte Brasil - zdarma

Žádné komentáře:

Okomentovat